ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ: ΤΡΙΤΗ 8/12/2015, 19:30, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ/ΣΤΕΚΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ (ΕΡΜΟΥ 23)

Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2013

Ανθολόγιο Αντιφασισμού -7

[Η αρθρογραφία πάνω στις διάφορες πτυχές του φαινομένου του φασισμού και του ναζισμού προσφέρει πλέον καθημερινά πολύ ενδιαφέροντα κείμενα. Αποφασίσαμε λοιπόν, για χρηστικούς λόγους και για να αποφύγουμε το spam, να συγκεντρώνουμε σε τακτά-άτακτα διαστήματα όσα πέφτουν στην αντίληψή μας και να τα αναρτούμε όλα μαζί με μια μικρή περιγραφή και ένα σύντομο χαρακτηριστικό απόσπασμα. Για να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο, κάντε κλικ στον τίτλο.]



1) Αντιφασιστικό Μέτωπο Γιαννιτσών

Πρόκειται για το ιδρυτικό κείμενο της κίνησης, που πρόσφατα συγκροτήθηκε στην περιοχή της Πέλλας. Όπως έχουμε προαναφέρει, το αντιφασιστικό κίνημα απλώνεται σε όλη τη χώρα, ακόμη και σε περιοχές που έχουν ακροδεξιό/φασιστικό παρελθόν. Το Μέτωπο διαθέτει και σελίδα στο Facebook.  (Το λινκ είναι από το πολύ ενδιαφέρον μπλογκ του καθηγητή Γιώργου Τσιάκαλου, Αντιφασιστική Μνήμη)

Εναντίον αυτού του ακροδεξιού αφηνιασμού, εμείς που υπογράφουμε το κείμενο αυτό (κι ανάμεσά μας πολλοί που είναι εγγόνια προσφύγων και παιδιά μεταναστών) οργανώνουμε εδώ στα Γιαννιτσά, τον τόπο όπου το Σεπτέμβρη του 1944 εκτελέστηκαν πάνω από εκατό συμπατριώτες μας από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής και τους ντόπιους συνεργάτες τους -ιδεολογικούς προγόνους των Χρυσαυγιτών- την ευρύτερη δυνατή αντιφασιστική συμμαχία και αντιπαραθέτουμε ένα πλατύ αντιφασιστικό μέτωπο πολιτικών φορέων, κοινωνικών και συνδικαλιστικών οργανώσεων, απλών πολιτών. Στην συστράτευση αυτή καλούμε όλο τον δημοκρατικό κόσμο, όλους όσοι, ανεξάρτητα από ιδεολογικές ή πολιτικές διαφορές, ιεραρχούν την αντιμετώπιση των νεοναζιστικών ιδεών και της φασιστικής εγκληματικής δράσης ως αυτοτελές πολιτικό διακύβευμα, που δεν υπόκειται σε συμψηφισμούς. Δικαιολογίες για τη μη συμμετοχή δεν υπάρχουν.


2) Ο Χρυσαυγίτης, ο αντιφασίστας και ο δημόσιος χώρος

Μια κοινωνιολογική προσέγγιση του ακροατηρίου της χρυσής αυγής από τη δρ. πολιτικής κοινωνιολογίας Δώρα Κοτσακά-Καλαϊτζιδάκη στην οποία τίθενται ζητήματα που συχνά το αντιφασιστικό κίνημα τείνει να τα παραγνωρίζει όπως το πώς απευθυνόμαστε στο "λαό" ή το ποιο είναι το προφίλ αυτού του ακροατηρίου. Το κείμενο κλείνει προτείνοντας συνομιλία με τον κόσμο και δημιουργία δικτύων αλληλεγγύης.


Ο εκφασισμός προκύπτει κάπως σαν κοινωνικός αυτοματισμός για ένα τμήμα της κοινωνίας που έχασε βίαια τα «πατήματα» της καθημερινότητάς του. Καθώς αυτή η διαπίστωση ενέχει μια ισχυρή ψυχολογική διάσταση, προκύπτει το ερώτημα κατά πόσον αφορά αυτούς τους ανθρώπους άλλο ένα συνέδριο, ημερίδα ή ανοιχτή εκδήλωση με θέμα –στις διάφορες παραλλαγές του– τον «κίνδυνο εκφασισμού της κοινωνίας». Ασφαλώς, δεν υποστηρίζω ότι τέτοιες εκδηλώσεις δεν είναι ωφέλιμες: ήταν απαραίτητες ως πρώτη αντίδραση, προκειμένου να τεκμηριώσουμε και να μοιραστούμε τα επιχειρήματά μας, να νιώσουμε ότι δεν είμαστε μόνοι/ες, να νικήσουμε το φόβο, ενδυναμώνοντας το αντιφασιστικό μέτωπο. Αυτά έγιναν και συνεχίζουν να γίνoνται με επάρκεια, μαζικότητα και σοβαρότητα. Η ένστασή μου είναι ότι μια τέτοια δραστηριότητα απευθύνεται στους ήδη πεισμένους, στους αντιφασίστες. Έτσι όμως απλώς χαλυβδώνεις τις δικές σου τάξεις, ενόσω οι κάθε λογής Χρυσαυγίτες δουλεύουν με τη στρατηγική του κεντήματος, βελονιά-βελονιά, σε καφενεία, σχολεία, γήπεδα, γυμναστήρια, γειτονιές. Όσο εμείς μαζευόμαστε σε αίθουσες συνεδριάσεων, εκείνοι διεκδικούν τον δημόσιο χώρο. Έρχονται σε επαφή με το κομμάτι του πληθυσμού που τείνει ευήκοον ους στα διαγγέλματα μίσους που εξαπολύουν, στην καθημερινότητά του, κάθονται δίπλα τους, και όχι σε κάποιο πάνελ, τους μιλάνε μια γλώσσα που καταλαβαίνουν.


3) "Πονάνε τα παλουκάρια;"

Ένα κείμενο ποταμός γεμάτο χιούμορ και σπιρτάδα που καταπιάνεται με τα ρητορικά τεχνάσματα των στελεχών της χ.α., με την αποτίμηση της ως τώρα κοινοβουλευτικής της παρουσίας και με το ξεγύμνωμα των πολιτικών της προτάσεων, τόσο των γενικών όσο και ειδικότερα στην εκπαίδευση. Πραγματικά απολαυστικό!

θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω ειδικά αυτούς τους μαθητές που φτιάχνονται με τη Χρυσή Αυγή:

-Γουστάρετε να κάνετε περισσότερες ώρες αρχαία (τη μοναδική γλώσσα που έχει περισσότερους γραμματικούς κανόνες απ΄ότι λέξεις) από όσες κάνετε σήμερα;
-Γουστάρετε κάθε πρωί να κάνετε προσευχή και έπαρση σημαίας κι όποιος δεν τραγουδάει με ζήλο να τρώει αποβολή;
-Γουστάρετε να κάνετε συνέχεια παρελάσεις;
-Γουστάρετε να φοράνε ποδιές τα κορίτσια και στολές τα αγόρια;
-Γουστάρετε υποχρεωτικό κούρεμα;
-Γουστάρετε αποβολές για ψύλλου πήδημα (ανάρμοστη συμπεριφορά, χρήση κινητού, χρήση κραγιόν, κατούρημα πορσελάνης τουαλέτας κλπ);
-Γουστάρετε στρατιωτική πειθαρχία πριν καν πάτε στρατιώτες;
-Γουστάρετε μπλοκαρισμένο ίντερνετ με μπαναρισμένα τα «αντεθνικά» σάιτ;
-Γουστάρετε περισσότερες ώρες ιστορία, πατριδογνωσία και θρησκευτικά και μηδέν ώρες τεχνολογία, αγωγή του πολίτη ή κοινωνικές επιστήμες;
-Γουστάρετε να σας βαράνε οι μπάτσοι στη μέση του δρόμου και να σας ξεφτιλίζουν λόγω της εμφάνισής σας;
-Γουστάρετε να μη μπορείτε να μπείτε πανεπιστήμιο επειδή οι γονείς σας είναι «αντεπαναστάτες»;
-Γουστάρετε να ελέγχει ο στρατονόμος την εξωσχολική σας ζωή;
  

4) Χρυσή Αυγή: win-win situation

Διεξοδική ανάλυση των αιτίων ανόδου της χ.α. με βάση την αριστοτέλεια μέθοδο (υλικό, μορφικό, ποιητικό και τελικό αίτιο) για να δοθεί "μία ουσία επιστημονικότητας στην αντιμετώπιση των νεοναζί."  Τα τελικά συμπεράσματα του κειμένου είναι ότι η χ.α. αποτελεί για το σύστημα ένα πασπαρτού, μια "λύση για κάθε πρόβλημα που ενδέχεται να προκύψει, πράγμα που επεξηγεί επαρκώς τα τελικά αίτια προβολής της ως κεντρικό πολιτικό γεγονός" και κλείνει με την εξής προτροπή:

Σε αυτό το συγκείμενο, ο ρόλος των κινηματικών ανθρώπων που τάσσονται αναφανδόν υπέρ της αλληλεγγύης, της αυτοοργάνωσης και της αυτονομίας της κοινωνίας θα πρέπει να αναδεικνύουν ταυτόχρονα τόσο τον ρόλο της ΧΑ ως στηλοβάτη του συστήματος, όσο και την παθογένεια του κοινοβουλευτισμού και του οικονομικού φιλελευθερισμού, ως γονέων του φαινομένου ΧΑ, και να μην κάνουν ούτε ένα βήμα πίσω στη διεκδίκηση των οραμάτων τους. Οι τακτικές συμμαχίας άλλωστε με τον διάολο έχουν αποτύχει πάντα.


5) Έλληνες γιατροί ξεγυμνώνουν τους νοσταλγούς του Χίτλερ της “χρυσής αυγής”

Νέα σκληρή απάντηση έδωσε ο ιατρικός κόσμος της Λέσβου –και ιδιαίτερα οι γιατροί που εργάζονται για το ΕΣΥ- στην Χρυσή Αυγή, με αφορμή τις πρόσφατες χυδαιότητες του ακροδεξιού μορφώματος. Οι  γιατροί συνεχίζουν τις αντιδράσεις τους μετά την –πρώτη στην ιστορία- προκήρυξη που εξέδωσε η Χρυσή Αυγή στη Λέσβο και με την οποία δημοσιεύει φωτογραφίες με γιατρούς που περιθάλπουν άρρωστα μικρά παιδιά μεταναστών στην παιδιατρική κλινική, με σκοπό να… καταγγείλει το γεγονός.


6)  Εμπρός για το χτίσιμο του αντιφασιστικού κινήματος και στη Βόρεια Ελλάδα

Κείμενο του μέλους της Αντιφασιστικής Συνέλευσης Αλληλεγγύης, Φοίβου-Σταύρου Μακρίδη, το οποίο κάνει μια ανασκόπηση του αντιφασιστικού κινήματος στη Βόρεια Ελλάδα και της ως τώρα δράσης του. Για τη συνέχεια του προτείνονται η δημιουργία επιτροπών σε επίπεδο πόλης, αλλά και σε γειτονιές και χώρους, η διοργάνωση κινήσεων κοινωνικής αλληλεγγύης, η σταθεροποίηση της δράσης των υπαρχουσών αντιφασιστικών επιτροπών και η οργάνωση μιας συνάντησης όλων των επιτροπών της β. Ελλάδας



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου